Όπως είναι φυσιολογικό, όταν ξεκινάς μια νέα επιχείρηση, θα ακούσεις πολλές διαφορετικές συμβουλές. Ας υποθέσουμε πως οι περισσότερες έχουν καλές προθέσεις. Ωστόσο, συνήθως προέρχονται από ανθρώπους που δεν έχουν πραγματική εμπειρία ή γνώση για το πώς στήνεται μια επιχείρηση. Για να σε βοηθήσουμε να κινηθείς πιο σίγουρα, σου παρουσιάζουμε πέντε απλά βήματα που θα σε οδηγήσουν στην εκκίνηση και την επιτυχία της επιχείρησής σου.
Δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο
Περιέγραψε το επιχειρηματικό περιβάλλον και τόνισε τι κάνει την επιχείρησή σου να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Κάνε μια ειλικρινή αξιολόγηση των δυνατών και αδύνατων σημείων σου, καθώς και της επιχείρησής σου, δίνοντας έμφαση στις αδυναμίες που χρειάζονται βελτίωση. Καθόρισε ξεκάθαρα τους στόχους σου και δημιούργησε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για να τους πετύχεις. Θυμήσου ότι η αβεβαιότητα είναι αναπόφευκτη, γι’ αυτό να είσαι έτοιμος να προσαρμόσεις το σχέδιό σου όποτε χρειαστεί για να αντιμετωπίσεις δυσκολίες.
Άφησε τους αριθμούς να σου μιλήσουν
Κατέγραψε όλα τα πιθανά και απρόβλεπτα έξοδα που θα χρειαστεί να καλύψεις μέχρι να αρχίσει η επιχείρηση να αποφέρει κέρδη — αυτή είναι η επένδυση που πρέπει να κάνεις. Γιατί πάντα μπορεί να ξεχάσεις κάτι, πρόσθεσε ένα επιπλέον 30% για να έχεις ένα αποθεματικό. Στη συνέχεια, δημιούργησε σενάρια εσόδων και αντίστοιχων εξόδων. Να είσαι προσεκτικός και μείωσε τα πιθανά έσοδα κατά 20%, ενώ αύξησε τα έξοδα κατά 20% για να είσαι καλυμμένος σε περίπτωση απρόβλεπτων γεγονότων. Το τελικό αποτέλεσμα (έσοδα μείον έξοδα) πρέπει να είναι θετικό. Αν τα νούμερα ταιριάζουν με τις προσδοκίες σου, μπορείς να προχωρήσεις με αυτοπεποίθηση και πάθος. Αν δυσκολεύεσαι με το επιχειρηματικό σχέδιο, σκέψου να ζητήσεις βοήθεια από ειδικούς συμβούλους.
Ξεκαθάρισε την επιχειρηματική σου ιδέα και το brand σου
Οι καταναλωτές σήμερα είναι κατακλυσμένοι από διαφημίσεις και μηνύματα, και δεν έχουν υπομονή να διαβάσουν μεγάλα κείμενα ή φυλλάδια. Η συνέπεια είναι το κλειδί — κάθε στοιχείο της επιχείρησής σου πρέπει να υποστηρίζει την κεντρική ιδέα σου. Από το branding, τα προϊόντα, τη διακόσμηση, μέχρι το προσωπικό και την επικοινωνία σου, όλα πρέπει να λειτουργούν αρμονικά. Όταν η ιδέα σου είναι ξεκάθαρη και συνεπής, οι κατάλληλοι πελάτες θα έρθουν από την αρχή, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες επιτυχίας.
Κατανόησε τους πελάτες σου
Σήμερα οι πελάτες δεν ζητούν απλά καλή σχέση ποιότητας-τιμής, θέλουν να νιώθουν ότι βγαίνουν κερδισμένοι από κάθε συναλλαγή. Θέλουν να νιώθουν ότι εκμεταλλεύονται μια ευκαιρία. Αυτή είναι η πραγματικότητα που πρέπει να κατανοήσει κάθε νέα επιχείρηση. Βρες τρόπους να κάνουν οι πελάτες σου να νιώθουν ότι κερδίζουν, και έτσι θα κερδίσεις και εσύ την εμπιστοσύνη και την προτίμησή τους.
Δημιούργησε την ομάδα σου
Πολλοί επιτυχημένοι επιχειρηματίες ξεκίνησαν από πολύ μικρά βήματα και χωρίς πολλά χρήματα. Αυτό που τους οδήγησε στην επιτυχία ήταν μια μεγάλη ιδέα, πάθος και όραμα. Αλλά κανείς δεν τα κατάφερε μόνος του. H ομάδα και οι συνεργάτες ήταν καθοριστικοί. Η ομάδα σου είναι το πιο πολύτιμο κεφάλαιο, ειδικά στα πρώτα στάδια. Βεβαιώσου ότι τα άτομα που επιλέγεις συμμερίζονται το όραμά σου, σε σέβονται και σε στηρίζουν. Διάλεξε προσεκτικά, τήρησε τις υποσχέσεις σου και επένδυσε στην εκπαίδευση και ανάπτυξή τους. Τα οφέλη θα φανούν από πολύ νωρίς.
